Etiketter

måndag 14 oktober 2013

Instruktioner till kollage


Efter att på olika sätt ha samtalat och diskuterat identitet och drömmar ska du nu skapa ett kollage som representerar dig. Jag vill lära känna dig. Jag undrar vem du är, vad som varit med och format dig till den du är idag, om du har någon förebild och vad du drömmer om. 

Hur? Vi gör kollagen i Keynote. Varje kollage ska innehålla 8 bilder och en text i mitten där det står: Jag är [ditt namn]. Du väljer en låt som du tycker passar till kollaget och meddelar mig senast onsdag 23/10. Du får fritt välja vilka bilder du tycker ska vara med i ditt kollage, både bilder som du själv eller någon du känner tagit och bilder från nätet. Du kan också kolla efter foton hemma som du kan fota med en kamera. Har du ingen kamera eller telefon med kamera hemma får du ta med fotot senast måndag 21/10 så vi kan fota det i skolan! 

Hur ska jag välja bild? Du får själv tänka vilka bilder som kan representera dig och dina drömmar, men av de 8 bilderna ska det finnas minst:
1 bild av en miljö som betyder något för dig eller dina drömmar. Kan t.ex. vara en plats som betytt mycket för dig som liten, en plats du drömmer om att besöka eller en plats där du känner att du kan vara dig själv.
1 bild av en förebild eller betydelsefull person. En eller flera personer som betyder mycket för dig. Kan vara en nära person eller någon du ser upp till.
1 bild av något du är bra på/en stark sida.
1 bild av något du drömmer om.
1 bild av något som påverkat dig att bli den du är idag. Kan t.ex. vara något från din barndom eller en bild som representerar ett minne/något du varit med om.

Du kan i princip välja vilka bilder du vill, men kom ihåg att du ska motivera dina val i den skriftliga reflektionen!


Här är mitt exempel!